Grattis Maja

17 DEC 2018 21:47
Vi skulle vilja säga grattis till Maja Mårtensson som blivit tilldelad kultur–och fritidsstipendium för ungdomar i Tuna-Attmar.
  • Uppdaterad: 17 DEC 2018 21:47

Maja är ordförande i vår Ungdomssektion och har under året rönt fina framgångar på tävlingsbanorna, men förutom det är hon en förebild som hjälper till att skapa aktiviteter för andra barn och ungdomar runt om Tuna/Attmars området.

Har kommer en del i motiveringen till stipendiet:

Maja läser ekonomi/juridik på Klara gymnasium i Sundsvall. Efter skolan har hon tankar på att starta nåt eget, kanske inom hästjuridik.Just nu går hon även ungdomsledarkurs och ryttarutveckling i Mittsvenska Ridsportsförbundets regi.

Maja är en flitig tävlingsryttare och ägnar all fritid åt ridning, hästar och allt som rör hästsporten till.

Hon har med stort tålamod och en ”mjuk hand” tränat och tävlat den 5-åriga ponnyn Pegasus Pan och säsongen 2018 har varit framgång  Hon kvalade till ”Sverigeponny” i hoppning och deltog i semifinal på Göteborg Horse Show. Kvalade och deltog på ungponny SM i hoppning där hon van med D-ponnyn Pegasus Pan. Vinst KM dressyr ponny med Onellie. Till nästa år satsar hon på ungponny SM för 6-åringar.

Majas bidrag till en god kultur inom hästsporten, god förebild som ungdomsledare och hennes personliga framgångar tack vare mycket arbete, tålamod och kärlek till det hon håller på med, gör att vi vill rekommendera henne till denna utmärkelse, Hon är värd all uppmuntran tycker vi i Matfors Ryttarförenings styrelse.

Skribent: Cajsa Helin