Ivar slog till men vi reste oss snabbt

2013-12-13 21:21
Stormen Ivar slog till med full kraft natten mot luciafredagen. Även mot oss i Matfors Ryttarförening. En stor del av taket på vattenhuset var söderblåst i morse. Men återigen visade vår förening vilka krafter som finns när det gäller. Taket är redan nu på fredagkvällen reparerat så att vi klarar oss över vintern.
  • Uppdaterad: 2014-12-08 09:32

Det var ingen trevlig syn som mötte på morgonen. Stora delar av taket på vattenhuset låg sönderblåst på backen framför kontoret. Men "when the going get´s tough MRF get going!".

Medlemmar, släkt och vänner slöt upp mangrant och hjälpte till med material, muskler och inte minst mat till takreparatörerna.

Så redan på fredagkvällen var ett nytt provisoriskt tak på plats som bedöms klara vintern till dess försäkringsfrågan är ordnad. Anläggningsansvarige Lars Engberg berättar att vi har redan klart med hantverkar som rycker in och fixar nytt tak så snart försäkringsbolaget gjort sitt.

Ett stort tack till alla som slöt upp och hjälpte till! Ingen nämnd, ingen glömd. Ni vet vilka ni är.

Skribent: Torbjörn Lindström

Katarina Larsson, Skölevägen 29