MRF årsmöte 2015

2015-02-24 18:30
Ett stabilt ekonomiskt resultat, en ny ordförande och förstås massor av välsmakande tacos! Här är en kort rapport från Matfors Ryttarförenings årsmöte 2015.
  • Uppdaterad: 2016-06-08 00:14

arsmote_2015_1
Fullt hus på årsmötet!

Söndagen den 22 februari hölls MRF:s årsmöte i en fullsatt matsal på Björkbackens skola i Matfors. Enligt de senaste årens tradition inleddes mötet med en synnerligen mumsig tacobuffé signerad vår duktiga föräldrasektion.

Själva årsmötet leddes som flera tidigare år av Carin Svanstedt vid ordförandeklubben. Förutom de mer formella paragraferna är var huvudpunkterna följande :

Ekonomiskt resultat. Föreningens ekonomi är stabil och vi klarade återigen av ett positivt resultat.

Ny ordförande. Efter tre år lämnar Lena Oskarsson-Engberg över rodret till Maria Engström, som enhälligt valdes till ny ordförande att leda Matfors Ryttarförening.

Nytt i styrelsen. Ytterligare en förändring i styrelsen är att Sofie Viklund slutar (hon kommer dock fortsätta som general för Julmarknaden, Hästens Dag och andra evenemang som föreningen anordnar). Ny styrelseledamot är Anna Nordell som valdes på två år.

Ungdomssektionens styrelse. Efter Elin Viklund tar Oliva Arnesson över ordförandeskapet i U-sek. Ida Engberg är vice ordförande.

Nya avgifter 2016. Då ridsportförbundet infört en ny, tvingande försäkring som är dyrare än nuvarande, tvingas föreningen att höja medlemsavgifterna med 30 kronor 2016.

MRF:s ryttare fick priser

Efter årsmötet avslutats var det dags att uppmärksamma och premiera våra duktiga ryttare för goda tävlingsinsatser  på klubbmästerskap och andra tävlingar.

arsmote_2015_2

KM hoppning Junior Nathalie Jonsson/Sassa och KM dressyr junior Ida Engberg/Hollywood Barbie Q

arsmote_2015_3
Ridskolemästare dressyr Senior Ann Magnusson, Ingrid Forsberg, Josefin Karlsson

arsmote_2015_4
Ridskolemästare dressyr junior (ettan saknas tyvärr på bilden), Klara Moberg, Matilda Nordell, Fanny Sandström, Sanna Svedin

arsmote_2015_5
Poäng tagna på regional tävling - Kristine Mårtensson, Maja Mårtensson, Pauline Eriksson, Marie Eriksson, Nathalie Jonsson, Elin Svanstedt, Sofie Bergqvist.

Lagom till kaffet fick vi en uppdatering om läget i föreningen i allmänhet och i ridhusprojektet i synnerhet. Just nu är fokus på att bygga klart läktaren under våren. Så snart stommen är besiktigad kommer ett upprop att gå ut till alla medlemmar om att hjälpa till med att bygga klart läktaren. Det kommer även att behövas ett antal medlemmar som bildar en grupp som ansvarar för att sladda ridbanan på helgerna.

Därefter var det dags att tacka av ett antal personer som gjort goda insatser för föreningen. De två avgående ordförandena, Lena och Elin, fick förstås blommor och presenter. Men naturligtvis uppmärksammades även Sofie Viklund på ett fint sätt.

Aslutningsvis fick vi ett intressant föredrag om distansritt av Marie och Fannie Eriksson som tillhör sverigeeliten i denna krävande gren. Och det är förstås extra roligt att de nu tävlar för Matfors!

Verksamhetsberättelse 2014

Ekonomiskt resultat

Ridhusrapport

Protokoll (läggs ut när det är justerat och klart)