Ridlärare sökes!

2014-06-16 22:12
Är det kanske du som blir vår nya ridlärare i höst? Uppdatering: förlängd ansökningstid tom 20 juli!
  • Uppdaterad: 2015-06-05 08:45

Matfors Ryttarförening är en ideell förening belägen ca 2 mil väster om Sundsvall. Vi har idag 180 medlemmar och 110 uppsittningar i veckan.

Anläggningen består av flera härliga timmerbyggnader, bagarstuga, egna betesmarker, två utebanor och ett helt nytt ljust isolerat ridhus. I stallet finns det plats för 13 ridskolehästar och 5 privathästar.

På ridskolan bedriver vi verksamhet söndag till torsdag, från Lek o Lär till ryttarsatsning samt tränings- och tävlingsverksamhet i alla åldrar. Vi arbetar för att ge en bra utbildning i ridning och hästkännedom och ha en god föreningsanda, så att alla känner sig välkommen till Matfors Ryttarförening.

Föreningen har efter mycket kämpande äntligen slagit upp portarna till ridhuset, som öppnar många nya spännande möjligheter.

Vi söker nu en ny ridlärare till vår verksamhet. Du är serviceinriktad, har ett eget starkt driv och engagemang i ridskolans fortsatta utveckling. Du är utbildad lägst ridledare eller motsvarande. Vi ser att du har vana av att undervisa juniorer och seniorer på olika nivåer i dressyr och hoppning.

I tjänsten ingår främst ridundervisning men även andra förekommande arbetsuppgifter inom ridskoleverksamheten.

Tjänsten är på deltid, 10-20 timmar i veckan enligt senare överenskommelse, arbetstid enligt schema. Viss helgtidtjänstgöring ingår. Avtalsenlig lön.

Tillträde enligt överenskommelse till terminsstart, din ansökan vill vi ha senast 20 juli (OBS! ansökningstiden är förlängd pga semestertider).

Välkommen att maila in din ansökan med tillhörande CV till ridskolechef Katarina Larsson på This is a mailto link.

Frågor besvaras av ridskolechef Katarina Larsson 070-207 66 11 eller ordförande Lena Oskarsson-Engberg 070-555 28 11.