DROPIN - Kom och ta ridborgarmärket!

06 OKT 2019 10:08
  • Skapad: 06 OKT 2019 10:08

LÖRDAG 12/10

Start kl.11.00, beräknas hålla öppet till ca 13.00
OM det är väldigt stort intresse kommer vi såklart hålla på längre.

Pris : 60 kr på ridskolehäst och 40kr med egen häst

Ridborgarmärket är till för alla! Kanske är det första gången du sitter upp på en häst eller har du egen häst?

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

Utefter ryttarens förutsättningar och förkunskaper kan Ridborgarmärket tas genom ett enklare eller ett längre program. Om vädret tillåter planerar vi använda både ridhuset och lilla ridbanan.

Kort program – Rids i ridhuset tillsammans med Kicki
Ryttaren rider i valfri gångart i 200 meter, du får ha ledare. Ryttaren väljer själv, utefter förutsättningar och efter märkeskontrollantens råd, om hon/han vill rida i enbart skritt eller även vill trava och galoppera.

Långt program – Rids på lilla ridbanan med Katarina
Rid ett halvt varv i skritt. Vänd över ridbanan i skritt och byt varv. Ett halvt varv i skritt.

Börja trava. Trava två varv, valfritt nedsittning eller lättridning. Vänd över ridbanan i skritt och byt varv. Rid två varv i trav valfritt nedsittning eller lättridning. Fatta galopp, rid två varv i galopp. Du ska rida minst en långsida i galopp för att vara godkänd. Vänd över ridbanan i skritt eller trav. Byt varv, fatta ny galopp och rid två varv i galopp.

Efter avslutad märkestagning får ryttaren följande märke och ett diplom!

Genom att rapportera in alla tagna ridborgarmärken till svenska ridsportförbundet är föreningen med i en tävling. Stora priset är en hinderpark värd 25.000 kr

Föräldrar, syskon, privatryttare, nybörjare, tävlingsryttare ja ALLA som vill ta ridborgarmärket och stötta föreningens deltagande i tävlingen har möjligheten att göra det. Hjälmar finns att låna.

Enklare fika finns att köpa i vår fina cafeteria!

Hjärtligt välkomna hälsningar Matfors Ryttarförening

Katarina & Kicki