Fyra nya hästar!

26 NOV 2012 19:51
"Alla goda ting är tre", brukar det heta. Men frågan är om det inte är fyra som gäller på MRF just nu. Vi har nämligen fyra nya trevliga bekantskaper på stallet! Eva berättar mer om "Travolta", "Flickan", "Zeb" och "Häcken" här.
  • Uppdaterad: 06 APR 2014 13:40

För mindre än en månad sedan fick vår förening ett fint bidrag på 50 000 kronor från Hushållningssällskapet till nya hästar. Eva har med hjälp av U-sek arbetat hårt för att hitta nya bra hästar, och det har redan gett resultat!
Eva berättar mer om våra nya stallkompisar här:

John Travolta:
gotlandsruss, ca 125 cm, valack, född 2005, köpt av Linnea Eriksson Kramfors. John Travolta är både riden o körd. Han har sprungit på trav, till och med vunnit lite pengar, men tycker inte att det är något roligt att trava fort. Han är snäll att hålla på med samt att rida. Han kan inte så jättemycket dressyr men går i skänkel vikning o fattar galopp bra. Väldigt snäll att hoppa på, behöver dock träna på att hoppa högt.

Allgunnens Åticka: gotlandsruss, ca 123 cm, sto, född 2002, köpt av Sabina o Silvana Karlsson i Olofstorp. “Flicka” som hon kallas, har åkt långt för att komma till oss. Även hon är både riden och körd. Hon har också tävlat på travet, samt är mamma till minst 2 avkommor. Flicka älskar att bli körd samt är snäll att rida och hantera. Hon står för närvarande i karantänsstallet. Kommer inte att gå på lektion före jul.

Zeb: korsningsponny med fjording i, ca 144 cm, född 2008 i Danmark, hyrs för närvarande av Familjen Roempke, Visingsö. Om han trivs hos oss kommer vi att köpa honom. Zeb är mycket nyfiken på folk, vill gärna bli omklappad o pysslad med. Har ett lugnt o stabilt temperament, trevliga o bekväma gångarter. Går stabilt i form i alla gångarter. Kan galoppfattning o förstår sidförande hjälper. Kommer att behöva mer utbildning efter hand. Hoppar inte så bra än. Står i karrantänstallet, går ej lektion före jul.

Winner Az: halvblod, stor häst på ca 160cm, född 2008. Hyrs också för närvarande av Familjen Roempke, Visingsö. Även han är tänkt att köpas om han trivs hos oss. “Häcken “ är en snygg brun häst med trevliga gångarter, går i stabil form i alla gångarter, mycket samarbets villig. Utbildad LC/LB i dressyr, hoppad lättare övningar under ryttare. Han kommer v 48 till MRF. Kommer att stå i karantänsstallet ett tag. Går inga lektioner före jul.

Visst är det roligt med nya hästar!

Eva

Skribent: Torbjörn Lindström