Unga matforsryttare prisade på årsmötet

03 MAR 2011 21:24
Magnus Tjärnskog fick förnyat förtroende som ordförande, det blev intensiva diskussioner om ett förslag att samla pengar till anläggningen och flera av våra duktiga unga ryttare prisades. Här är en kort rapport från MRF:s årsmöte på folkan.
  • Skapad: 03 MAR 2011 21:24

Men mötet inleddes på traditionsenligt vis med tacobuffé innan det var dags att ge sig i  kast med de 24 punkterna på dagordningen. Den mer formella dokumentationen från mötet kommer att finnas i protokollet här på hemsida så snart det är justerat. Men kortfattat var huvudpunkterna följande:

• Ekonomin är i balans och bokslutet visar på ett plusresultat för 2010
  • Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2010
  • Magnus Tjärnskog omvaldes som ordförande
  • Två ledamöter har avsagt sig fortsatt styrelsearbete. Årsmötet tackade  Eva-Lotta Falk och Marlene Mårtensson för goda insatser och valde in Sofie Wiklund och Jessica Hassel som nya styrelseledamöter. My Jeppson valdes som ny suppleant i styrelsen.
  • Medlems- och årsavgifterna förblir oförändrade 2012.
  • En motion diskuterades och debatterades, och det var styrelsen förslag om extra medel till vår slitna anläggning. Årsmötet tyckte det var bra förslag (se separat dokument) men beslutade att det inte ska vara obligatoriska insatser för medlemmarna utan att de ska göras på frivillig basis under 2011 och därefter utvärderas.

Efter det formella årsmötet avslutats var det dags för prisutdelningar till våra duktiga unga ryttare:

Från vänster på bilden: Linda Mårtensson; Årets mest vinnande, deltog i det vinnande Div II- laget PoDr, Klubbmästare PoDr Kristine Mårtensson; Distriktsmästare PoDr Kat B, deltog i det vinnande Div II- laget PoDr, Klubbmästare PoHo Nina Lodin; deltog i det vinnande Div II-laget PoDr Sofie Bergqvist; Årets Rookie Agnes Lilja; deltog i det vinnande Div II-laget PoDr Madelene Hallin; deltog i det vinnande Div II-laget PoDr

Dessutom tackades några av föreningens främsta eldsjälar med blombuketter.

En fråga som det blev en del diskussioner kring var förslaget på ny logotyp. Förändra eller inte? Hur ska ett riktigt betsel se ut? Styrelsen fick med sig en hel del bra synpunkter.

Till sist presenterade sektionerna sina spännande verksamhetsplaneringar för 2011 som är jubileumsåret då Matfors Ryttarförening fyller 40 pigga år. Extra spännande är att vår ungdomssektion verkar ha fått en riktig nytändning i år och där planeras mängder av aktiviteter.

Observera att detta är en kort rapport genom undertecknads penna och ögon. Det formella protokollet kommer att läggas ut så snart det är justerat.

Bilaga: förslaget på extra medel till anläggningen

Skribent: Torbjörn Lindström