Rapport från årsmötet

05 MAR 2013 20:16
Utsökt Tacobuffé, stabil ekonomi i föreningen och vår ordförande heter Lena Oskarsson Engberg även 2013. Det var några av huvudpunkterna på MRF:s årsmöte 2013.
  • Skapad: 05 MAR 2013 20:16

DSC00709-webb
Välbesökt årsmöte inleddes med välsmakande tacobuffé.

Årsmötet, som hölls på Tuna Kyrkas församlingshem söndagen den 24 februari, inleddes traditionsenligt med en välsmakande tacobuffé signerad föräldrasektionen. Under middagen fick vi även avnjuta Elins fina bildspel från året. Det bjöds även på en favorit och klassiker i repris: filmen från den redan kultförklarade voltigeuppvisningen på hästens dag.

Därefter var det dags för allvar och årsmötet, som leddes på ett rutinerat vis av Carin Svanstedt, kvällen till ära beväpnad med en soppslev som dög mer än väl som ordförandeklubba.

Mötespunkterna avhandlades enligt dagordning och några av de viktiga besluten var:

Lena Oskarsson Engberg valdes enhälligt att fortsätta som ordförande för Matfors Ryttarförening 2013.

Det ekonomiska resultatet för 2012 visar ett överskott på drygt 50 000 kronor vilket visar att vi nu har en stabil ekonomisk situation i föreningen. Revisorerna hade inget anmärka när det gäller hur föreningens ekonomi har skötts.

Efter några omval och nyval så ser styrelsen för 2013 ut så här:
Annabell Andersson (ledamot), Torbjörn Lindström (ledamot), Ulrica Widmark (ledamot), Sofie Viklund (ledamot), Carina Hallberg (ledamot), Ulrika Scherman (ledamot), Lars Engberg (suppleant) och Håkan Wiberg (suppleant).

När det gäller övriga beslut så kan ni läsa om dessa i årsmötesprotokollet som kommer att läggas ut på hemsidan inom kort.

Efter att Carin slagit sleven, förlåt klubban, i bordet en sista gång och förklarat mötet för avslutat var det dags för övriga programpunkter:

Verksamhetsplaneringen
Lena Oskarsson Engberg föredrog verksamhetsplaneringen för 2013. Planeringen innehåller bland annat en ny handikappdag under våren. Och naturligtvis kör vi på med lyckade koncept som Hästens Dag och julmarknaden. Verksamhetsplaneringen kommer att finnas i aktivitetskalendern på hemsidan.

Ridhusprojektet

Magnus Lilja från ridhuskommittén föredrog aktuellt läge i projektet. Fullt fokus ligger nu på att få klart bidragen från kommunen, länsstyrelsen och idrottslyftet som är nödvändiga för att vi ska få det stora bidraget från Allmänna Arvsfonden. Förhoppningsvis ska vi få positiva besked om dessa så att arvsfonden kan slutbehandla vår ansökan på sitt möte i april.

Prisutdelningar och avtackningar

Inget årsmöte utan att uppmärksamma, belöna och avtacka medlemmar som förtjänar det och denna afton var inget undantag. Annika Blom och Elin Viklund som nu lämnar sina uppdrag i styrelsen respektive U-sek fick fina presenter som tack för goda insatser för föreningen.

Och naturligtvis blev det långa och varma applåder när våra eldsjälar Eivor och Bert Göran uppmärksammades för sitt viktiga och idoga arbete med bingolottoförsäljningen.

Tills sist fick våra duktiga tävlingsryttare ta emot priser för sina prestationer under 2012.

DSC00720webb

Annika Blom och...

DSC00722webb

...Elin Viklund avtackades och fick fint paket av ordförande Lena.

DSC00714webb

En glad trio bestående av Nina Lodin, Linda Mårtensson, Kristin Mårtensson fick ta emot sina championatspoäng för 2012

DSC00717webb

Mesta mästarna fick sina priser! My Jeppsson klubbmästare senior, hoppning och dressyr och Kristine Mårtensson klubbmästare junior, hoppning och dressyr.

DSC00724_webb
Eivor fick rungande applåder och en fin blomma som tack för ovärderliga insatser med Bingolottoförsäljningen.

Därmed var årsmötet 2013 över. Vi ses på stallet!

Skribent: Torbjörn Lindström