Ungdomssektionen är på G!

14 FEB 2011 23:37
Ungdomssektionen har planerat en fullspäckad vår som börjar redan denna lördag med en pulkadag. Vi har även flera aktiviteter på sportlovet!
  • Skapad: 14 FEB 2011 23:37

19/2 Pulkadag!

Denna dag är alla som vill välkomna på pulkadag mellan kl:11.00 till 14.00. Vi kommer att sälja korv med bröd, kaffe och fikabröd. Man får ta med sig egen pulka/madrass men vi kommer ställa in om det är snöstorm eller -15 grader ute. Alla är hjärtligt välkomna!

7/3 Flätkurs och rykttävling!

Alla som vill lära sig att fläta och göra hästen riktigt fin ska komma idag mellan kl:13.00 och 14.30. Alla kommer först få lära sig att fläta och vi kommer avsluta det hela med en rykttävling där vinnarna får ett pris och framför allt äran, man tävlar i lag med två i varje lag.

10/3 Fångarna på MRF

Fångarna på MRF har under tidigare år varit uppskattat så vi kör på med det igen. Det kommer vara lite ”fångarna på fortet-stil” och det kommer vara två lag med 6st i varje lag. Vi börjar kl:11.00 och bjuder på lunch och beräknar att vara klara till kl:14.30.

12/3 Ridskoletävling

Här har vi tänkt ha en lite lätt tävling för de som vill testa på. Vi har inte planerat det så mycket än men håll ögonen öppna i stallet efter anslag!

26/3 Gymkana

Vi kör på med en gymkana, lekar till häst. Det är en kul aktivitet som vi vill att många deltar i. Förra gången blev det trassligt och ingen riktig ordning på det men nu kommer anmälningslistor komma upp tidigare och det kommer vara planerat! Det är mellan kl:10.00-12.00 och man får ta med sig eget fika.

24-25/4 Ridskoletävling

27/4 Pyssel, käpphästhoppning

Ej planerat än men anslag kommer komma upp i stallet så håll utkik!

29/4 Fångarna på MRF

Fångarna på MRF igen! Samma sak gäller som den 10/3!

7/5 Familjedag

Håll utkik i stallet efter anslag! Vi har ännu bara börjat spåna lite i hur vi vill ha det. Kom gärna med förslag på aktiviteter!

14/5 Gymkana

Samma sak gäller som 26/3 men tider är ännu inte bestämda, anslag kommer i stallet!

28/5 Hejarklacksträning

Nu ska vi ha en hejarklacksträning. Vi vill ha förslag på hejarramsor och peppande ord som vi kan ropa till våra tävlingsekipage. Många av hästarna tycker att det är roligt när folk på läktaren hejar på och vi vill ju verkligen stötta våra framgångar. Kom till stallet kl:11.00 så ska vi ha lite kul! Ta med eget fika.

18/6 Ridskoleavslutning

Vi ska hitta på lite roliga lekar, kanske gymkana, kanske lite tävlingar. Kom med förslag på aktiviteter! Vi ska ha en riktigt rolig avslutning på en riktigt rolig termin!

Avlutande ord:

Hoppas alla har fått lite koll på aktiviteterna nu och anmälningslistor till det mesta kommer komma upp i stallet förhoppningsvis minst två veckor innan aktiviteten, det är bara pulkadagen som tiderna är exakta på, alla anda tider (från 7/3) är preliminära. ALLA får vara med på allting! Vi tänker med alla dessa aktiviteter försöka få lite bättre sammanhållning i klubben och få igång saker och ting lite. Om ni undrar något så ring till någon av oss nedan.

-          Ida Wikström 070-568 46 59

-          Maria Köhler 073-081 97 12