Lediga platser i lilla ryttarsatsningen, ryttarsatsningen och ryttarutvecklingen

13 NOV 2016 15:17
Nu finns två lediga platser i lilla ryttarsatsningen och flera lediga platser i både ryttarsatsningen och i vår helt nya grupp ryttarutvecklingen.
  • Uppdaterad: 01 MAR 2017 20:54

Två lediga platser i Lilla ryttarsatsningen

Lilla ryttarsatsningen vänder sig till dig som vill rida flera gånger i veckan, vara mer i stallet och drömmer kanske om tävlingar och skaffa egen häst i framtiden. Du behöver kunna göra ordning hästen själv, galoppera och hoppa lättare banor. Ridtider för lilla ryttarsatsningen är:

Måndag: Dressyr klockan 17.05–17.55. Instruktör Katarina Isokivi och Kristina Höijertz

Onsdag: Markarbete klockan 17.00–17.50. Instruktör Katarina Isokivi

Avgiften betelas per månad!

Ridskolehäst: 950 kronor

Egen häst: 850 kronor

Intresseanmälan skickas via mail till This is a mailto link Ange, namn, nuvarande riddag om du rider på Matfors ryttarförening eller en kort beskrivning om ni är ny i föreningen.

Varmt välkomna med intresseanmälan!

Läs mer om lilla ryttarsastsningen>>

Lediga platser i ryttarsatsningen

Ryttarsatsning vänder sig till dig som vill rida flera gånger i veckan, vara i stallet minst tre dagar i veckan, kanske vill tävla och drömmer om lagtävling. Du behöver kunna rida i god balans, vilja och ta ansvar, ha engagerade föräldrar vid uteritter på helger och som närvarar vid hoppträningar. Normalt rider man ett dressyrpass och ett hopp pass i veckan, vi kan även erbjuda ett dressyr och andra i varierad grupp med mindre hoppning. Upplägget passar även dig med egen häst som vill få kvalitet i vardagsridningen. Behöver din häst vila lånar du bara en ridskolehäst. Ryttarsatsningen special finns för dig som vill rida privatlektion och gruppträning varje vecka. Ridtider för ryttarsatsningen:

Måndag: Dressyr klockan 18.45–19.45 och 19.50–20.50

Onsdag: Hoppning klockan 18.00–19.00 och 19.05–20.05

Instruktör är Katarina Isokivi måndag och onsdag

Avgiften betalas per månad!

Ridskolehäst: 1 100 kronor

Egen häst: 1 000 kronor

Anmälan skickas via mail till This is a mailto link Ange, namn, nuvarande riddag om du rider på Matfors Ryttarförening eller en kort beskrivning om ni är ny i föreningen.

Varmt välkomna med anmälan!

Läs mer om ryttarsatsningen>>

Ny möjlighet! Nu erbjuder vi ryttarutveckling

Ryttarutvecklingen vänder sig till vuxna och ungdomar som vill träna flera gånger i veckan, få gemenskap, utveckla balansen och ridkänslan men kanske inte har tävlingar som mål. Du behöver kunna rida ut, och ta ansvar för fodringar. Upplägget passar även dig med egen häst som vill få kvalitet i vardagsridningen och träna din sits och balans. Behöver din häst vila lånar du bara en ridskolehäst. Ridtider för Ryttarutvecklingen planeras till:

Måndag: Dressyr klockan 19.50–20.50

Söndag: Sits och balans klockan 19.00–20.00. Övningar som förbättrar sits och balans, ex sitsträning på lina, lättsits över bommar m.m.

Instruktör måndag – Katarina Isokivi, söndag – Kristina Höijertz

Avgiften betalas per månad!

Ridskolehäst: 1 000 kronor

Egen häst: 900 kronor

Anmälan skickas via mail till This is a mailto link Ange, namn, ålder, storlek, nuvarande riddag om du rider på Mrf eller en kort beskrivning om ni är ny i föreningen. 4st behövs för att bli en grupp.

Varmt välkomna med anmälan!

Läs mer om ryttarutvecklingen>>

Skribent: Patricia Knutsson