Stöd Matfors ryttarförening genom Gräsroten!

27 MAJ 2016 09:12
Matfors ryttarförening är ansluten till Svenska Spels Gräsroten. Gräsroten fördelar varje år 50 miljoner kronor till ungdomsidrotten. Genom att du som privatperson ansluter dig till Gräsroten kan du vara med och stöjda Matfors ryttarförening.
  • Skapad: 27 MAJ 2016 09:12

Det är enkelt att ansluta sig. Du väljer själv upp till tre favoritföreningar som får ta del av pengarna. Det gör du genom att gå in på svenskaspel.se, i butik eller genom att ringa till Svenska Spels kundservice på 0770-11 11 11.

När du valt dina favoritföreningar seplar du som vanligt genom Svenska Spel. Varje krona du lägger på ett spel omvandlas till 10 poäng som går till din favoritförening. Du kan bidra med upp till 40 000 poäng varje månad. Varje gång du spelar kan du alltså stötta Matfors ryttarförening och det kostar inget för dig att vara med.

En gång om året (i oktober) räknas poängpotten ihop. Ju fler poäng en förening har fått under året, desto mer pengar blir det till föreningen.

Läs mer på svenskaspel.se>>

Skribent: Patricia Knutsson