Vi söker ridinstruktör!

04 JUL 2016 07:40
Är det kanske du som blir vår nya ridinstruktör? Läs om tjänsten och hur du gör för att ansöka. Sista ansökningsdag är den 20 juli.
  • Skapad: 04 JUL 2016 07:40

Matfors Ryttarförening är en ideell förening belägen cirka 2 mil väster om Sundsvall. Vi har idag 200 medlemmar och cirka 130 uppsittningar i veckan.

Anläggningen består av flera härliga timmerbyggnader, bagarstuga, egna betesmarker, två utebanor och ett helt nytt ljust isolerat ridhus. I stallet finns 14 ridskolehästar och 1 privathäst.

På ridskolan bedriver vi verksamhet söndag till torsdag, från Lek och lär till ryttarsatsning samt tränings- och tävlingsverksamhet i alla åldrar. Vi arbetar för att ge en bra utbildning i ridning och hästkännedom och ha en god föreningsanda, så att alla känner sig välkommen till Matfors Ryttarförening.

Föreningen har efter mycket kämpande äntligen slagit upp portarna till det egna ridhuset, som öppnar många nya spännande möjligheter.

Vi söker nu en ny ridinstruktör till vår verksamhet. Du är serviceinriktad, har ett eget starkt driv och engagemang i ridskolans fortsatta utveckling. Du är utbildad lägst ridledare eller motsvarande. Vi ser att du har vana av att undervisa juniorer och seniorer på olika nivåer i dressyr och hoppning.

I tjänsten ingår främst ridundervisning men även andra förekommande arbetsuppgifter inom ridskoleverksamheten.

Tjänsten är på deltid enligt senare överenskommelse, arbetstid enligt schema. Viss helgtid-tjänstgöring ingår.

Avtalsenlig lön och tillträde enligt överenskommelse till terminsstart.

Välkommen att mejla in din ansökan senast 20 juli med tillhörande CV och personligt brev till This is a mailto link märk ansökan - Ridinstruktör.

Kontaktpersoner:
Frågor besvaras av ordförande Maria Engström 070-863 55 84,
vice ordförande Ulrika Scherman 070-368 91 92 samt
ridskolechef Katarina Isokivi 070-207 66 11.

Välkommen med din ansökan!

Skribent: Patricia Knutsson