Funktionärsuppdrag 2022

24 APR 2022 08:05
Då var det dags att planera årets säsong av tävlingar och städdagar på Matfors Ryttarförening. I ridhuset, vid trappen till läktaren, står en skiva med alla datum uppsatta. Instruktioner om hur du anmäler dig finns även där.
  • Skapad: 24 APR 2022 08:05

Städkvällen 28 april är precis runt hörnet, toppen om några har möjlighet att hjälpa till då, men förstår om det är tätt inpå. Vi ska göra ett försök att få till en någorlunda majbrasa efter två års uppehåll. Välkommen med nära och kära att fira Valborg på stallet, det kommer finnas fika och korv till försäljning, samt lite aktiviteter för de minsta.
För dig som har frågor och funderingar kring att vara funktionär på en tävling, kanske framförallt på banan vid hopptävling, är du välkommen sön 29 maj kl 13. Då finns representanter från Tävlingskommittén på plats vid stora ridbanan för att svara på era frågor. Även genomgång av olika hindertyper tas då.
Årets tävlingsdagar är
4-6 juni dressyr
21-22 juni kvällstävling hoppning
30-31 juli dressyr
3-4 sep hoppning
Städdagar är 28 april (kväll), 7 maj samt 22 okt.
Vill passa på att tacka för ert engagemang. Ideella krafter är väsentligt för att dels hålla anläggningen i bra skick genom städdagar, men även för att kunna arrangera tävlingar, som är en viktig inkomstkälla. Dessutom är det ett ypperligt tillfälle för våra ridskoleelever att få prova på tävling, fast på hemmaplan. Har du funderingar kring ovan, är du välkommen att höra av dig till Ulrika Scherman på mail eller telefon 070-368 91 92.
Passar även på att slå ett slag för vår Bingolottoförsäljning på Ica Matfors, som också den är en stor inkomstkälla för föreningen. Skriv upp er på ett eller flera arbetspass, även dessa listor finns i ridhuset.
Slutligen, är du eller ditt företag intresserad av att sponsra föreningen med en skylt i ridhuset eller kanske en tävlingsklass på någon av våra tävlingar, så är du hjärtlig välkommen att höra av dig. Eller kanske ett tävlingshinder är mer intressant?
Med önskan om en solig och varm vår!
Med bästa hälsningar
styrelsen Matfors Ryttarförening