Hedersmedlemmarnas minnesfond

Bert-Göran Lindgren och hans fru Kerstin var under många år de som drev föreningen. Bert-Göran satt som ordförande och hans fru Kerstin hade ansvar för ridskolan och hästarna. Då Bert-Göran sommaren 2014 avled bad Kerstin att föreningen skulle starta en minnesfond för Bert-Göran. Vänner och medlemmar lämnade bidrag. Kerstin ville att pengarna skulle användas som uppmuntran till en person som under året gjort något särskilt för föreningen, till någon som likt Bert-Göran avsatt sin tid för föreningens bästa.

Eivor Lindqvist avled i början av 2022, och var likt Bert-Göran en sann eldsjäl som bidrog till föreningen på många olika sätt. Styrelsen ville uppmärksamma Eivor på något sätt, och med Kerstins goda minne ändrades namnet på minnesfonden från Bert-Göran Lindgrens minnesfond till MRFs hedermedlemmars minnesfond, då både Bert-Göran och Eivor under sina sista levnadsår var hedersmedlemmar i föreningen.

Förutom minnesfonden delar tävlingskommittén varje år ut ett pris till bästa hemma-ekipage vid höstens hopptävlingar. Vinnarna presenteras nedan:

Vinnare 2021

Selma Lindström - Claire's Lucky Lady

Vinnare 2020

Ingen vinnare pga inställda tävlingar

Vinnare 2019

Neelia Östman, Red pepper